בישראל תוקפים בחריפות את הסכם הגרעין: "למה לתת לאיראנים פרס?"

שלמה ריזל No Comments on בישראל תוקפים בחריפות את הסכם הגרעין: "למה לתת לאיראנים פרס?"

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד קיים היום תדרוך לכתבים זרים ואמר: "איך אפשר לחתום איתם על הסכם שנותן להם 100 מיליארד דולר לשנה פרס על זה שהם הפרו את כל ההתחייבויות שלהם? | המקביל שר הביטחון גנץ בסיור ביטחוני: ״הסכם שלא יחזיר את היכולות של איראן שנים אחורה, וישאיר אותה מוגבלת למשך שנים ארוכות קדימה – יפגע בביטחון העולמי והאזורי״

צילום: קובי גדעון/ לע"מ
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד קיים היום (ד'),תדרוך לכתבים זרים. להלן דברי ראש הממשלה בפתח התדרוך: "לפני שבוע אירופה הציעה לאיראן את מה שהם קראו לו "ההצעה האחרונה" לחזרה להסכם הגרעין. הם הכריזו שההצעה הזו היא Take it or leave it. האיראנים, כמו תמיד, לא אמרו "לא", הם אמרו "כן, אבל", והעבירו טיוטה משלהם עם תיקונים ודרישות נוספות. מאז מתקיים על זה דיון. שוב האיראנים מעלים דרישות, ושוב מנהלי המו"מ מוכנים לעשות עוד ועוד ויתורים, שוב".

"זה לא קורה בפעם הראשונה. מדינות המערב מציבות קו אדום, האיראנים מתעלמים ממנו, אז מזיזים את הקו האדום. אם האיראנים didn’t take it, איך קורה שהעולם didn’t leave it? מה שמונח כרגע על השולחן הוא הסכם רע, שייתן לאיראן 100 מיליארד דולר לשנה, הכסף הזה לא יבנה בתי ספר ולא בתי חולים. אלה 100 מיליארד דולר לשנה שיישמשו לערעור היציבות במזרח התיכון והפצת טרור ברחבי העולם".

הכסף הזה יממן את משמרות המהפכה וכוחות הבסיג' שמדכאים את העם האיראני, הוא יממן עוד התקפות על בסיסים אמריקאים במזרח התיכון, ישמש לחיזוק החיזבאללה, החמאס והג'יהאד האסלאמי, זה כסף בדיוק לאותם אנשים שמנסים לרצוח סופרים והוגי דעות בניו יורק, וכמובן ישמש לחיזוק תכנית הגרעין.
ישראל לא נגד כל הסכם. אנחנו נגד ההסכם הזה, מפני שזה הסכם רע. מפני שאי אפשר לקבל אותו כמו שהוא כתוב עכשיו. בעינינו, הוא לא עומד בסטנדרטים שהנשיא ביידן קבע: למנוע מאיראן להפוך למדינה גרעינית.

"ההסכם הזה מסכן את עצמאות סבא"א. הוא יוצר לחץ פוליטי לסגור את התיקים הפתוחים ללא השלמת חקירה מקצועית. השבוע שאלו את רפאל גרוסי, יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית, אם הוא קיבל תשובות מספקות מהאיראנים על החקירות הפתוחות. זה מה שהוא ענה: "בשום פנים ואופן לא. נכון לעכשיו, איראן לא סיפקה את התשובות הטכניות האמינות והנדרשות כדי להסביר את מקור הימצאותן של שאריות רבות של אורניום. תנו לנו תשובות: אם היה שם חומר רדיואקטיבי או אם היה ציוד שם, אז היכן הוא נמצא עכשיו?".

"איך אפשר לחתום על הסכם עם איראן כשזה מה שאומר הגוף האחראי על הפיקוח ההסכם? איך אפשר לחתום איתם על הסכם שנותן להם 100 מיליארד דולר לשנה פרס על זה שהם הפרו את כל ההתחייבויות שלהם? הסרת הסנקציות הגורפת על מגזרים כמו הבנקאות, מול גופים פיננסיים שמוכרזים היום כמסייעים לטרור, פירושה שלאיראנים לא תהיה שום בעיה להלבין כספים. הם יסייעו לעוד מדינות שיש עליהן סנקציות לעקוף אותן. הם יוכלו ליצור מסלול ישיר למימון הטרור".

"אנחנו מנהלים דיאלוג פתוח עם הממשל האמריקאי על כל הסוגיות שבמחלוקת. אני מעריך את הנכונות שלהם להקשיב ולעבוד יחד. ארה"ב היתה ונשארה בעלת בריתנו הקרובה ביותר והנשיא ביידן הוא מטובי הידידים שהיו לישראל מעודה. דיברתי בימים האחרונים גם עם נשיא צרפת וקנצלר גרמניה. עם בריטניה יש לנו שיח קרוב כמעט ברמה יומיומית. אמרתי להם שהמו"מ הגיע לרגע שבו צריך לעצור ולהגיד: "עד כאן".

"יחד עם זאת הבהרנו לכולם: אם ייחתם ההסכם, הוא לא מחייב את ישראל. אנחנו נפעל כדי למנוע מאיראן להפוך למדינה גרעינית. אנחנו לא מתכוננים לחיות כשמעל ראשנו יש איום גרעיני של משטר אסלאמי קיצוני ואלים. זה לא יקרה, כי אנחנו לא ניתן לזה לקרות" אמר לפיד לכתבים.

video
play-sharp-fill
שר הביטחון בני גנץ, ביקר היום (ד') בקמפוס לימודי המודיעין והסייבר המוקם בימים אלו בבאר שבע, ובמתחם שבו נבנית קריית המודיעין בנגב יחד עם סגן שר הביטחון אלון שוסטר, הרמטכ״ל רא״ל אביב כוכבי, ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', ראש מועצה אזורית בני שמעון ניר זמיר, ראש מועצת עומר פיני בדש, קצין מודיעין ראשי תא״ל אבי קינן ואנשי מנהלת מעבר דרומה במשרד הביטחון.

במהלך הביקור קיים שר הביטחון גנץ סקירה על התקדמות העבודות להעברת אמ"ן לנגב וכן סקירה בנושא ההתקדמות בסוגיות התחבורה והחיבור למארג האזורי של הפרויקט.

בסיום הביקור אמר שר הביטחון גנץ: ״מערכת הביטחון וצה"ל ממשיכים את החזון של חיזוק הנגב – ביטחונית, טכנולוגית וערכית. את החזון הזה אנחנו רואים כאן בהקמת קריית המודיעין. למדינת ישראל אתגרים רבים, והמודיעין האיכותי שלנו הוא חלק חשוב ביכולות הביטחון שלנו. כאן נייצר את דור העתיד של המודיעין – ונייצר את המודיעין שיתרום לביטחונה של המדינה בעתיד.

שר הביטחון התייחס גם להסכם המסתמן מול איראן ואמר: "מחר אצא לארה"ב לביקור שמטרתו להעביר מסר ברור בנוגע למשא ומתן בין המעצמות לאיראן על הסכם הגרעין: הסכם שלא יחזיר את היכולות של איראן שנים אחורה, וישאיר אותה מוגבלת לשנים ארוכות קדימה – הוא הסכם שיפגע בביטחון העולמי והאזורי.
את הדהרה של איראן לגרעין חייבים להסיג לאחור משמעותית. את מימון השלוחים שלה באזור – צריך לנתק מצינור הריאל האיראני. אנחנו נדון בנושא עם האמריקאים, ולצד זאת, ישראל תמשיך לבנות את כוחה ואת יכולותיה – בכדי שבכל מצב, תדע להגן על עצמה".



0 תגובות